Het Nieuwsblad: "N-VA Berlare trekt alleen naar de kiezer"

Op 17 oktober 2011

‘Wij hebben de leden uitvoerig bevraagd en meer dan 90 procent van de leden wenst een eigen lijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen', zo opende afdelingsvoorzitter Marnic De Wilde zijn toespraak. ‘We schrijven volop aan ons programma en we gaan ons aan de kiezer presenteren als een volwaardig alternatief. Voor diegenen die twijfelen: we kunnen dit zeker aan. De lijstvorming verloopt vlot en we zijn er klaar voor.

Vier jaar geleden trok de N-VA in kartel met de CD&V naar de kiezer. Op de lijst stond toen één N-VA'er en die werd niet verkozen. ‘Onze afdeling stond toen nog maar in de kinderschoenen', aldus de voorzitter. ‘We hadden nog maar pas een afdeling opgestart en kregen de vraag van ons arrondissementeel bestuur om toch een kartel te vormen. Wij zijn daar op ingegaan, maar het kartel had niet het gewenste effect.'

‘We zullen een compleet nieuw programma opstellen', zegt De wilde. ‘Bij de vorige verkiezingen zijn we daar niet aan toegekomen.'

‘Wij hopen op een verandering van de samenstelling van de gemeenteraad en op een vertegenwoordiging in de raad of het bestuur in 2012. We hopen het beleid mee te bepalen of er zeker op te wegen.'