N-VA BERLARE EIST EEN DEGELIJK BELEID VOOR BEGRAAFPLAATSEN

Op 8 december 2011

De kerkhoven liggen er niet goed bij.

Door de jaarlijkse volkstoeloop kwamen alweer de pijnpunten boven: de Berlaarse kerkhoven liggen er niet zo goed bij dan men ons wil laten geloven, niet in het minst voor de mindermobiele bezoeker.

Paraplu’s en loze beloften

Ook met het kerkhofreglement en voorschriften wordt een loopje genomen. Door het gemeentebestuur worden de beruchte “paraplu's” opengetrokken bij problemen allerhande.

Ondanks plannen en beloftes van het huidige gemeentebestuur is er nog steeds geen vooruitgang in het onderhoud of de heraanleg van de begraafplaatsen. Van  een degelijk kerkhofbeleid is geen sprake.

Voer het werk correct uit!

N-VA Berlare stelt zich de vraag of het bij onze gemeentelijke beleidspersonen nog nooit is opgekomen om eens enkele kerkhoven in andere gemeenten te bezoeken om te zien hoe men het daar wel goed doet?

N-VA afdeling Berlare eist dan ook een kordaat optreden van de huidige legislatuur om het beloofde beleid correct en volgens de reglementering uit te voeren en eindelijk eens echt naar de bevolking te luisteren i.p.v. zich bezig te houden met “prestigeprojecten” waar de gewone man geen boodschap aan heeft.